Apple Management

                             

Steeds meer organisaties maken gebruik van Apple devices. Het gebruik van Apple devices stelt medewerkers in staat om productiever te werken en verhoogt daarnaast de betrokkenheid bij IT. De Macs, iPhones en iPads moeten door de medewerkers veilig gebruikt en door de IT afdeling worden gemanaged. Uiteraard met behoud van de Apple gebruikerservaring. Jamf Pro biedt deze functionaliteit.

Jamf Pro is een complete Apple management oplossing die de volgende functionaliteiten biedt: inventory en reporting, deployment en provisioning, compliance en security, software en content distributie, usage monitoring, imaging en Self Service.

Door het gebruik van Jamf Pro kunnen organisaties alle Mac computers, iPads, iPhones en BYOD (inclusief Android) eenvoudig en effectief beheren.

De diverse geavanceerde maar toch goed toepasbare functionaliteiten bieden de mogelijkheid om door middel van consistentie van hardware, systeemversies, applicaties en policies de kosten voor het beheren van Apple devices gedurende de gehele lifecycle drastisch te verminderen. 

Wil je meer weten over deze dienst?
Neem dan contact op met Peter Bekkering
peter@mass-it.nl
071 579 07 70

Consultancy

                             

MASS IT adviseert haar klanten over vraagstukken op het Apple platform. De adviezen die MASS IT uitbrengt zijn onafhankelijk en betreffen onder andere Apple Management, AD integratie, bestandsopslag, security en cloud-diensten.  

Voorbeelden hiervan zijn: het opstellen van technische en functioneel ontwerpen voor integratie van Apple technologie in Microsoft netwerken, migratie naar het Apple platform, optimaliseren van een bestaande Apple IT infrastructuur, het uitvoeren van een assesment of het reviewen van Apple beheer methodieken.

Rapporten worden in begrijpelijke taal opgesteld zonder onnodig automatiseringsjargon. Doelstelling is het bieden van inzicht en het geven van praktische adviezen omtrent de verbetering van een Apple ICT infrastructuur of daaraan verbonden processen of IT organisatie.

Wil je meer weten over deze dienst?
Neem dan contact op met Peter Bekkering
peter@mass-it.nl
071 579 07 70

Support

                             

MASS IT is gespecialiseerd in het bieden van professionele Apple support; op locatie of via de servicedesk. Dit kan op basis van een instapdienst, een overeenkomst voor periodiek beheer, een servicedesk contract of via onze meest uitgebreide support overeenkomst, de Service Level Agreement.

Uiteraard wordt de dienstverlening van MASS IT uitgevoerd door Apple gecertificeerde engineers. Gecombineerd met de opgebouwde ervaring in diverse ICT omgevingen, zorgt dat ervoor, dat de kwaliteit van de dienstverlening van een hoog niveau is.

Voor het bieden van telefonische en remote support heeft MASS IT een eigen ’skilled’ servicedesk. Als je contact opneemt met de servicedesk, dan heb je direct toegang tot de engineers. Hier kun je storingen melden, vragen stellen en een afspraak maken voor een onderhoudsbezoek.

De engineers van de servicedesk staan garant voor een snel en vakkundig antwoord. Desgewenst geven ze je bovendien aanvullende tips of slimme suggesties.

Ook zijn de servicedesk engineers de schakel tussen jou en de field- en system-engineers in de buitendienst. Mocht je hulp van een van hen nodig hebben, dan brengen zij je met hen in contact of plannen ze hiervoor een afspraak in.

Het is ook mogelijk de servicedesk pro-actief taken te laten uitvoeren, dat kan dan bijvoorbeeld gaan om monitoring (de status van een server of netwerk bekijken) of het controleren van een (dagelijkse) back up.

Door middel van het maken van duidelijke afspraken over support biedt MASS IT voor iedere klant een optimale oplossing. Met MASS IT als dienstverlener kun je zorgeloos de Apple ICT support uit handen geven.

Wil je meer weten over deze dienst?
Neem dan contact op met Peter Bekkering
peter@mass-it.nl
071 579 07 70

Cloud-diensten

                             

Door de toegenomen internet snelheden en verbeterde functionaliteit van virtualisatie technieken, is cloud-computing enorm in opkomst. Met name ‘publieke’ clouddiensten zoals Office 365 en Dropbox zijn door het gebruik van Jamf PRO management en OKTA identity management software veilig en verantwoord te gebruiken.

Door afname van publieke clouddiensten hoeft er geen eigen server aangeschaft te worden of beheer separaat ingekocht te worden. Daardoor zijn de kosten lager, beheersbaar en te budgetteren. Tevens is door het gebruik van deze clouddiensten de omgeving uiterst schaalbaar en zeer flexibel.

Om alle Apple devices centraal te registreren, beveiligen en managen heeft MASS IT op basis van Munki (open source) software de cloud-dienst Mac Management Portal ontwikkeld. Door middel van deze portal wordt de registratie en het updaten van de werkplekken centraal uitgevoerd en kunnen gebruikers zelfstandig (en wanneer het hen uitkomt) hun Mac snel en simpel updaten.

Het beheer van de Apple devices wordt centraal uitgevoerd, waardoor gebruikers zelfstandig (wanneer het hen uitkomt) hun Mac snel en simpel kunnen onderhouden zonder tussenkomst van de IT afdeling. De gebruikers kunnen door middel van een extra icoon in hun dock zelfstandig software updates uitvoeren. Deze cloud-dienst heeft als grote voordelen lagere IT kosten en een grotere betrokkenheid van de gebruikers met hun Mac.

Wil je meer weten over deze dienst?
Neem dan contact op met Peter Bekkering
peter@mass-it.nl
071 579 07 70

We hebben o.a. kennis van:

                             

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?
Neem contact op

MASS IT
Rooseveltstraat 18Y
2321 BM Leiden

T 071 – 579 07 70
F 071 – 572 58 68
E info@mass-it.nl

                             

KvK Leiden 28099703
BTW nr. NL 8133 1655 8 B 01
IBAN NL63 INGB 0678 0816 54
BIC INGBNL2A

                             

Apple, het Apple logo, Mac, iPhone, iPad, OS X en iOS zijn handelsmerken van Apple Inc., die zijn gedeponeerd in de Verenigde Staten en andere landen.

Copyright © 2017 MASS IT B.V. Alle rechten zijn voorbehouden.

TwitterFacebookLinkedin